wtorek, 10 maja 2016

042. Moje ulubione kanały makramowe na YouTube

Witajcie!

Tym razem przygotowałam dla Was notkę bardziej do poczytania. Postanowiłam zebrać w jednym miejscu kanały na YouTube zajmujące się tematyką makramy, publikujące zarówno tutoriale dla początkujących, jak i bardziej zaawansowane projekty. Tym sposobem coś dla siebie znajdą zarówno ci, którzy dopiero zaczynają się interesować tą techniką, jak i ci, co podstawy mają już opanowane, a szukają inspiracji bądź nowych wyzwań :)

Podzieliłam wpis na trzy kategorie: kanały po polsku, po angielsku i po hiszpańsku. W zasadzie uważam, że jeśli film jest dobrze nakręcony, to nie trzeba rozumieć komentarza, żeby zrozumieć technikę ;) A moim zdaniem wszystkie przedstawione kanały prezentują nagrania bardzo wysokiej jakości. O każdym z nich napisałam kilka słów i wybrałam jeden lub dwa filmy, które według mnie są najbardziej warte obejrzenia - co nie oznacza, że nie możecie oglądać innych!

Zanim zaczniemy, małe zastrzeżenie: po pierwsze, wybrałam te kanały, które w całości lub w dużej części zajmują się techniką makramy. Nie uważam, żeby miało sens wyszukiwanie wszystkich filmów, które pokazują, jak zrobić bransoletkę shamballa, a które wrzucone zostały pomiędzy recenzję cieni do powiek a tutorial na wykonanie kompletu ozdobnych serwetek. Po drugie, w żadnym wypadku nie twierdzę, że są tutaj zgromadzone wszystkie dobre kanały makramowe. Są tu te, na które natknęłam się w trakcie wędrówek po YouTube i które uznałam za warte przekazania dalej.

Zaczynajmy więc.


~ Polskojęzyczne ~


~ Kreatywna Przyjemność ~


Jedyny polski kanał na liście. Niestety na rodzimym poletku rękodzielniczym makrama nie jest tak popularna, jak na przykład sutasz i próżno szukać większej ilości filmów instruktażowych :( Autorką nagrań jest Ania Rudzka, prowadząca blog o tej samej nazwie. Filmów na kanale jest zaledwie siedem, ale każdy z nich jest dobrze przygotowany zarówno pod względem technicznym, jak i merytorycznym. Jest między innymi doskonały tutorial na bransoletkę typu shamballa, dzięki któremu uczyłam się wiązać moje pierwsze węzełki:


Ponadto możecie tu znaleźć tutoriale na trójrzędową bransoletkę makramową i bransoletkę ze sznurka satynowego, które na pewno znacie z mojego bloga :)


~ Anglojęzyczne ~


~ Macrame School ~


Zdecydowanie najaktywniejszy kanał ze wszystkich wymienionych, nowe filmy z reguły pojawiają się co kilka dni. Prezentuje zróżnicowane projekty, od prostych bransolet po zawieszki i naszyjniki. Ciekawe jest to, że filmy są nagrywane bez jakiegokolwiek komentarza, a wszystkie istotne informacje pojawiają się w formie napisów. Moim zdaniem to dobre rozwiązanie dla tych, którzy język angielski rozumieją lepiej na piśmie niż ze słuchu. Kanał ten polecam raczej osobom, które opanowały już podstawowe sploty makramowe, a szukają czegoś bardziej skomplikowanego.
Oto niektóre z filmów, które warto zobaczyć:
  • oplatanie kaboszonu:


  • szeroka bransoleta:


~ Lubcho Macrame ~


Kolejny kanał bez mówionego komentarza. Tutaj wszystkie przydatne informacje pojawiają się w adnotacjach (dlatego też trzeba mieć je włączone). Nagrania są świetnej jakości, a prace wykonywane powoli, tak że bez problemu można zrozumieć, który sznurek gdzie idzie. Na kanale dostępnych jest kilkanaście filmów. Początkujący na pewno zainteresują się tutorialami na węzeł płaski i węzeł frywolitkowy, a dla bardziej wprawionych w technice są intruktaże na całe bransoletki, które urzekły mnie swoją ażurową formą:




~ CSLdesigns ~

 

Kanał raczej dla zaawansowanych zaplataczy, poza makramą prezentuje filmy o technikach wire-wrapping i kumihimo. Komentarz jest jedynie w formie mówionej w języku angielskim, co niestety może sprawiać kłopot osobom nieznającym języka, ale filmy są moim zdaniem na tyle dobrze nakręcone, że można podążać za instrukcjami nie rozumiejąc narracji. Warto rzucić okiem na:
  • bransoletkę z celtyckiej przeplatanki:


  • makramowe motylki:



~ Hiszpańskojęzyczne ~ 

 

~ Artemanual ~

 


Uwaga, wysoki poziom trudności - kanał z komentarzem po hiszpańsku dla bardziej doświadczonych zaplataczy! A przynajmniej wydaje mi się, że to język hiszpański - nie rozumiem ani słowa. No cóż. Są tu bardzo ładne, różnorodne, kolorowe projekty, a podążanie za ruchami sznurka "na oko" jest dość proste. Polecam Wam między innymi:
  • kolorowy wisiorek-ślimaka:

 

    • ażurowe kolczyki: 



      ~ Tutoriales Temuco ~

       

      Ostrzeżenia analogiczne co przy poprzednim wpisie - język hiszpański, projekty raczej dla średnio zaawansowanych. Właściwie jedyną różnicą jest to, że tam był autor, a tu mamy autorkę :D Z ciekawszych filmów:
      • makramowy kwiat:


      • zrób sobie sowę:



      I tyle w tej notce! Myślę, że nawet jeśli nie jesteście zainteresowani nauką makramy, to będziecie mogli pooglądać sobie, co można wyczarować ze sznurków i koralików. Ja tymczasem znikam na kolejny czas nieokreślony. Kiedyś ten blog będzie aktualizowany regularnie. Kiedyś.
       

      4 komentarze:

      1. Świetny post:) świetny pomysł na zebranie w jednym miejscu tylu ciekawych kanałów. Większość z nich znam, choć nie wszystkie kojarzyłam jako "kanał"
        Pozdrawiam serdecznie:)

        OdpowiedzUsuń
      2. Dziękuję za post! Mam takie pytanie: na pierwszym filmiku Ania Rudzka pokazuje deseczkę do makramy (która jest dostępna na royalstone), czy korzystasz z takiego urządzenia czy radzisz sobie jakoś inaczej?
        Micha

        OdpowiedzUsuń
        Odpowiedzi
        1. Mam deseczkę do makramy, aczkolwiek wykonaną przez mojego Tatę i nieco inną niż ta z Royala ;) Może pokażę ją w notce o moim warsztacie pracy, bo planuję taką :) Używam albo jej, albo tablicy korkowej, do której przyczepiam robótkę pinezkami - jak mi wygodniej.

          Usuń
        2. Dziękuję! W takim razie nie mogę się doczekać ;)
          Micha

          Usuń